Avsluttet vintersesongen, venter på sommersesongen

Postet av Per Jørund Grøthe den 9. Apr 2017

Hof idrettslag har ei lita, men svært aktiv hoppgruppe. Sist uke ble vintersesongen avsluttet med blant annet premier, pølser og brus i klubbhuset på Voldshagan i Hof.

Alle fikk premier. I tillegg fikk Elias Rønningen og Ole Flåten Grøthe klubbmesterpokalene for henholdsvis 11-13 år og stor bakke for første gang. Vi nevner også at Grøthe fikk sitt andre napp i ei stor og flott tine gitt av Sverre Slorbak, Odd Lian og Arnulf Gurrik. Ole Flåten Grøthe trener fast med Flying Team Vikersund, og han har forsvart Hofs ære i blant annet Solan Gundersens Vinterleker på Alvdal, uoffisielt NM for 12-14 år. Arnfinn Gurrik var til stede og sto for overrekkelsen av tina (nederste bilde).

Treninger og renn over hele Østlandet

Det var innendørstreninger i Hofhallen fram til snøen kom. Utendørssesongen ble innledet i bakkene i Gausdal i Oppland. Deretter var det faste samlinger flere steder, spesielt i Breimyrbakken i Botne, et av de få anleggene i distriktet hvor de har klart å holde bakkene oppe gjennom det meste av vinteren.

Det er ni ivrige hoppentusiaster som har trent fast denne sesongen under kyndig veiledning av Sven Erik Solberg. I tillegg har Svend Solberg trådt til ved behov. Utøverne fra Hof har også vært aktive og dyktige deltakere i renn over hele Østlandet. En hel del gode plasseringer har det også blitt, blant annet tittel som kretsmester.

De som har trent fast i høst og vinter er fra seks til 15 år og er Aleksander Lie, Elias Rønningen, Ole Flåten Grøthe, Åsmund Flåten Grøthe, Heike Hamre, My Hamre, Filip Hermansen, Sebastian Brovold og Jonathan Swahn Sjue (øverste bilde). Ikke til stede da bildet ble tatt: Filip Hermansen.

Snart sommersesong
Rundt 1. mai åpner sommersesongen for hopperne. Da blir det jevnlige treninger i plastbakker i distriktet. Slike bakker finner vi i blant annet Gjerpenkollen ved Drammen, Midtstulia i Oslo og Skotfoss i Skien.

(Tekst: Per Jørund Grøthe/foto: Agnes Sofie Flåten)